Πώς να αυξήσεις την παραγωγικότητα των εργαζομένων στην επιχείρησή σου

blog images (3)-min

Θα έχεις σίγουρα ακούσει τη φράση “Η εταιρεία είναι οι άνθρωποί της”. Τι σημαίνει, όμως, στην πράξη αυτό; Με πολύ απλά λόγια, σημαίνει ότι η επιτυχία μιας επιχείρησης καθορίζεται από την παραγωγικότητα και την ικανοποίηση των ανθρώπων που την απαρτίζουν. 

Και η παραγωγικότητα και η εργασιακή ικανοποίηση καθορίζονται από τα κίνητρα, τις συνθήκες και την εργασιακή κουλτούρα που επιλέγει κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης να προσφέρει στους εργαζομένους του.

Ιδιαίτερα σε τομείς που ο ρόλος των υπαλλήλων είναι να προσφέρουν μια όσο το δυνατό καλύτερη εμπειρία στους πελάτες που έρχονται σε άμεση επαφή μαζί τους, όπως σε ένα ξενοδοχείο ή ένα εστιατόριο, η παρακίνηση και η “ευτυχία” αυτών των υπαλλήλων είναι το κλειδί.

Πράγματι, σύμφωνα με σχετική έρευνα, οι εργαζόμενοι που είναι χαρούμενοι με τις συνθήκες εργασίας τους και τους δίνονται συνέχεια κίνητρα για ανάπτυξη είναι κατά 20% πιο αποδοτικοί από αυτούς που δε νιώθουν ικανοποιημένοι από το περιβάλλον στο οποίο εργάζονται.

Με ποιον τρόπο, όμως, μπορείς να κινητοποιήσεις τους εργαζομένους της επιχείρησής σου και να αυξήσεις την παραγωγικότητά τους; Είναι αρκετή μια αύξηση στο μισθό τους; Και αν αυτή τη στιγμή δε μπορείς να τους προσφέρεις οικονομικά κάτι καλύτερο, τι άλλο μπορείς να κάνεις; Θα σου πούμε αμέσως!

1.   Η ενσυναίσθηση είναι το κλειδί

Πολλές φορές λέμε ότι τα προσωπικά μας ζητήματα είναι καλό να μένουν εκτός δουλειάς, για να μην επηρεάζουν την αποδοτικότητά μας. Αποκλείεται, όμως, να μη θυμάσαι μια και παραπάνω μέρες που το μυαλό σου δε μπορούσε να ξεκολλήσει από ένα προσωπικό σου πρόβλημα, γεγονός που σε επηρέασε αρνητικά όσο δούλευες.

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι μια κακή μέρα δεν καθορίζει τον επαγγελματισμό και την αξία ενός εργαζομένου και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να κατανοούμε, αλλά και να επικοινωνούμε μαζί του, προκειμένου να αισθάνεται ότι βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που υπάρχει ενσυναίσθηση και δίνεται έμφαση στον άνθρωπο, όχι μόνο στον υπάλληλο.

2.   Ξεκάθαρες αρμοδιότητες και ανοιχτή επικοινωνία

Προκειμένου ένας εργαζόμενος να είναι αποδοτικός, χρειάζεται να γνωρίζει τι ακριβώς είναι αυτό που πρέπει να κάνει, αλλά και γιατί χρειάζεται να το κάνει. Μπορεί εσύ, για παράδειγμα, να είσαι υπεύθυνος μιας ξενοδοχειακής μονάδας και να γνωρίζεις ακριβώς το λόγο για τον οποίο πρέπει σήμερα ξαφνικά να δοθεί προτεραιότητα σε ένα συγκεκριμένο task.

Αυτό μάλλον σημαίνει ότι κάποια άτομα από το προσωπικό θα επιβαρυνθούν και θα πρέπει να αναδιοργανώσουν το πρόγραμμά τους, για να προλάβουν όσα πρέπει να γίνουν. Σε αυτήν την περίπτωση, βοηθάει πολύ στη δική τους οργάνωση και ταχύτητα να γνωρίζουν για ποιο λόγο χρειάζεται να δώσουν προτεραιότητα σε αυτό που τους ζητήθηκε.

Και φυσικά, όλα αυτά επιτυγχάνονται μόνο με ανοιχτή επικοινωνία τόσο από πάνω προς τα κάτω, αλλά και μεταξύ των εργαζομένων, ώστε να συνεργάζονται όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται.

Ένας άνδρας και μια γυναίκα συζητούν και συνεργάζονται

3.   Πρόσφερε ευκαιρίες για εξέλιξη

Ένας εργαζόμενος που γνωρίζει ότι δεν έχει να περιμένει κάποιου είδους εξέλιξη ή ανέλιξη στο πλαίσιο της επιχείρησή σου, το πιο πιθανό είναι να συνεχίζει να εμφανίζεται κάθε πρωί απλά για να πληρωθεί στο τέλος του μήνα.

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να προσφέρεις την προοπτική για το χτίσιμο μιας αξιόλογης καριέρας, δηλαδή τη δυνατότητα οι εργαζόμενοι, ανάλογα με τις δεξιότητες και τις φιλοδοξίες τους, να ανελιχθούν μέσα στην επιχείρησή σου.

Ταυτόχρονα, για να αυξήσεις την παραγωγικότητά τους και την εργασιακή τους ικανοποίηση, μπορείς να προσφέρεις ευκαιρίες ανάπτυξης των ταλέντων τους, όπως τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά σεμινάρια και άλλα events σχετικά με τον κλάδο.

4.   Κάνε σύμμαχό τους την τεχνολογία

Σήμερα υπάρχουν αμέτρητες ψηφιακές λύσεις για κάθε τύπο επιχείρησης οι οποίες μπορούν να απλοποιήσουν τις διαδικασίες και να λύσουν τα χέρια των εργαζομένων του εστιατορίου ή του ξενοδοχείου σου, αφήνοντάς τους χρόνο για να ασχοληθούν με αυτό που έχει πραγματική σημασία στο τέλος της μέρας: να προσφέρουν μια απαράμιλλη εμπειρία εξυπηρέτησης στους πελάτες.

Για ένα ξενοδοχείο ή ένα εστιατόριο, ένα αυτόματο σύστημα μενού και παραγγελιών είναι η καλύτερη αρχή για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών τους.

Για παράδειγμα, έχει υπολογιστεί ότι με τη χρήση του online συστήματος μενού και παραγγελιών Menu Place, ο χρόνος παραγγελίας και πληρωμής για κάθε πελάτη μειώνεται κατά 4 λεπτά.

Έτσι, οι εργαζόμενοι έχουν πλέον περισσότερο χρόνο να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία του πελάτη και να απαλλαγούν από ευθύνες που μπορούν πλέον εύκολα και γρήγορα να πραγματοποιούνται ψηφιακά και χωρίς λάθη.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τα οφέλη του Menu Place τόσο για την επιχείρησή σου όσο και για την αποδοτικότητα των εργαζομένων της, επισκέψου την ιστοσελίδα μας και ζήτα μας τώρα ένα DEMO!